ОНЛАЙН СЕСІЯ-РЕФЛЕКСІЯ ЩОДО ІМПЛЕНТАЦІЇ СПЕЦКУРСІВ І НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН У ЗВО "ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІД У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ" І "ГРА У ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ: ЦІЛІСНИЙ ПОГЛЯД, СИСТЕМНИЙ ПІДХІД"



14 березня 2023 року циклова комісія психолого-педагогічних дисциплін (Кузьменко С.О., Нікітіна М.В.) взяли участь в онлайн сесії-рефлексії щодо імплементації спецкурсів і навчальних дисциплін у ЗВО "Діяльнісний підхід у початковій школі" і " Гра у закладах дошкільної освіти: цілісний погляд, системний підхід".


Викладачами був представлений досвід Олександрійського педагогічного фахового коледжу імені В.О. Сухомлинського щодо впровадження курсу "Діяльнісний підхід у початковій школі". Зокрема: визначено ключовий інстайт спецкурсу; аспекти, які надихають у дають ресурс у впроваджені курсу; які зміни відбулися після провадження курсу; сучасний освітній простір – з досвіду роботи; формула успіху спецкурсу; рекомендації щодо покращення впровадження спецкурсу в освітній процес.




Дякуємо організаторам Lego Foundation  за отриманий досвід у рамках співпраці!







 ПРЕЗЕНТАЦІЯ-ЗАХИСТ 

«Курсова робота: практичний аспект. Особливості оформлення і захисту курсової роботи»



З метою обміну досвідом щодо написання курсових робіт з психолого-педагогічних дисциплін викладачем Кузьменко С.О. для студентів випускних курсів була проведена презентація-захист «Курсова робота: практичний аспект. Особливості оформлення і захисту курсової роботи». Під час якої Світлана Олександрівна ознайомила студентів з особливостями оформлення практичної роботи, специфікою створення презентації для захисту курсової роботи, підготовкою виступу для захисту курсової роботи. 




     

Позитивно, що з метою надання методичної допомоги студентам був створений курс в Classroom «Курсові роботи: рекомендації щодо написання», де розміщені: "Рекомендації щодо написання курсових робіт", "Зразки оформлення курсових робіт", "Зразки оформлення презентацій для захисту курсових робіт". В кінці зустрічі Кузьменко С.О. дала відповіді на всі питання випускників щодо особливостей написання курсових робіт.





 

УЧАСТЬ В ТРЕНІЗІ «БЛАГОПОЛУЧЧЯ ДІТЕЙ ТА ПЕДАГОГІВ: ДІЄВІ ІНСТРУМЕНТИ І ПРАКТИКИ ПСИХОСОЦІАЛЬНОЇ ПІДТРИМКИ»  завдяки сприянню фонду LEGO Foundation



Протягом лютого-березня 2023 р. викладач психолого-педагогічних дисциплін Кузьменко С.О. взяла участь у тренізі «БЛАГОПОЛУЧЧЯ ДІТЕЙ ТА ПЕДАГОГІВ: ДІЄВІ ІНСТРУМЕНТИ І ПРАКТИКИ ПСИХОСОЦІАЛЬНОЇ ПІДТРИМКИ».    

Програма спецкурсу передбачала: Благополуччя і навчання дітей в умовах надзвичайних ситуацій, Психосоціальна підтримка та гра, Вплив стресу на благополуччя та навчання дітей, Роль педагога у підтримці благополуччя дітей: шість ключових стратегій, Створення безпечного освітнього середовища, Підтримка позитивної поведінки, Розвиток соціально-емоційних навичок та уміння подолання стресу через гру, Обговорення труднощів, Додаткова підтримка, Благополуччя педагогів.


Було отримано досвід проведення тренінгових занять з дітьми, які потребують психосоціальної підтримки, опановано основні стратегії взаємодії з колективом.















 

ПЕРШІ ПАРОСТКИ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ 

за освітньо-професійною програмою "ДОШКІЛЬНА ОСВІТА"

Педагогічна практика «Спостереження та пробна практика» сприяє закріпленню у здобувачів освіти знань, здобутих у процесі вивчення теоретичних курсів психології, педагогіки, спеціальних методик, а також формуванню вмінь і навичок організації режимних процесів, різних видів діяльності дітей, занять з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей.

Керівники практики: Бикова О.О., Гречана Л.І., Косенко В.А., Кузьменко С.О., Мендіковська Л.І., Савіцька В.С., Слободніченко А.І. забезпечують реалізацію мети практики яка передбачає: формування у майбутніх фахівців здатності розв’язувати складні спеціальні завдання та практичні проблеми в галузі дошкільної освіти з розвитку, навчання і виховання дітей раннього і дошкільного віку, що передбачає застосовування загальних психолого-педагогічних теорій і фахових методик дошкільної освіти на базах практики ЗДО № 8, № 16, № 39, № 43 м.Олександрії Кіровоградської області для здобувачів освіти 20, 30, 110, 210 груп за освітньо-професійною програмою "Дошкільна освіта". 
Під час проведення педагогічної практики студенти здійснювали спостереження організаційної роботи в групах в І та ІІ половину дня, заходів життєдіяльності, праці в природі, організацію харчування, проведення різних видів ігор та роботу з батьками. Забезпечували діагностичну діяльність відповідною інформацією щодо загального рівня розвитку дитини раннього віку.

Реалізуючи програму педагогічної практики студенти-практиканти набували професійних вмінь через самостійне проведення різних режимних процесів (прийом дітей, роздягання, миття рук, харчування), режимних моментів (різні види чергування, праця в природі, проведення різних видів спостереження, підготовка до занять) та проведення занять.


Реалізуючи тижневі завдання практики «Спостереження та пробна практика» та самостійної роботи, протягом січня-лютого студенти-практиканти здійснювали організаційно-педагогічну та методичну роботу в групах раннього  дошкільного віку, вчились  застосовувати знання з дошкільної педагогіки та фахових методик в освітньому процесі груп раннього віку та молодшій групах ЗДО, формували уміння добирати методи та прийоми організації режимних моментів у першу і другу половину дня освітнього процесу, намагалися виробленню практичних умінь і навичок професійної діяльності, вчилися самостійно проводити розвивальну і виховну роботу з дітьми раннього дошкільного віку, враховуючи їх вікові й індивідуальні особливості, демонстрували турботливе ставлення до здоров’я дітей. Всі види виконаної діяльності зазначені в звітних матеріалах студента-практиканта (щоденнику, конспектах, звітах, скарбничках). 




 


 ПАРТНЕРСТВО  ТРІАДИ "МОДЕРНІЗАЦІЯ-ОСВІТНІЙ ЗАКЛАД-ЗДОБУВАЧІ ОСВІТИ"

Олександрійський педагогічний фаховий коледж імені В.О. Сухомлинського з метою задоволення інтересів та потреб здобувачів освіти, створює комфортні умови безпечного освітнього середовища, що потребує системної роботи з удосконалення матеріально-технічної бази навчального закладу для забезпечення спеціальності 012 Дошкільна освіта, 013 Початкова освіта. Одним із напрямів сучасного розширення матеріально-технічної бази коледжу є налагоджені ефективні зв’язки з  Командою «The LEGO Fondation  однією з новаторів впровадження сучасних ігрових технологій , діяльнісних методів навчання і  розвитку  в дошкільній та початковій освіті. Дирекція, педагогічний колектив, студенство висловлюють подяку Людмилі Жданюк, як координатору співробітництва,  за поповнення матеріально-технічноі бази коледжу, а саме: двох комплексів (по 15 примірників) конструктору Lego  «Шість цеглинок», конструктори сюжетних-ігор, надання інформаційно-методичних стендів та науково-методичної літератури. Реалізація засад співробітництва забезпечують якісну підготовку фахівців системи освіти в Україні. Разом до Перемоги!
























 Нові підходи до підготовки фахового випускника

Здобувачі освіти випускної 210 групи спеціальності 012 "Дошкільна освіта" Олександрійського педагогічного фахового коледжу імені В.О.Сухомлинського продовжують вдосконалення сформованих компетенцій педагогічної майстерності, яка сприяє всебічному розвитку дітей дошкільного віку. Вдосконалення здійснюється на основі інтеграції реалізації освітніх та вибіркових компонентів освітньо-професійної програми "Дошкільна освіта" "Сучасні педагогічні технології" та спецкурсу "The LEGO Fondation"  в напрямі підготовки "Діяльнісний підхід в ЗВО (дошкілля). Навчання через гру" з інноваційними технологіями сьогодення на засадах класичної педагогічної теорії та практики. Разом до перемоги.







 Готуємо сучасного вихователя закладу дошкільної освіти на засадах професійного партнерства викладачів, здобувачів освіти та вихователів.


Детальніше за посиланням: https://docs.google.com/presentation/d/1fj5lJ2kSnri7Ks9qC0vvta00XxlTOBU0/edit?usp=share_link&ouid=116899616160844314214&rtpof=true&sd=true

На допомогу студентам в опануванні навчальних дисциплін спеціальності 012 Дошкільна освіта використовуємо банк робіт, щоб здобувачі освіти були кваліфікованими фахівцями, володіли методиками навчання, інноваційними та педагогічними технологіями, що відповідають новим суспільним цілям та рівню розвитку науки про виховання, навчання, розвиток.



Детальніше за посиланням:
https://docs.google.com/presentation/d/1fQbPgSLFbWbisoSR1zDYMEal6F4-Wjbj/edit?usp=share_link&ouid=116899616160844314214&rtpof=true&sd=true



 Члени комісії викладачів психолого-педагогічних дисциплін та методик навчання взяли участь у VІ Всеукраїнській науково-практичної конференції  "Традиційні та інноваційні підходи розвитку сучасної освіти в Україні" 

📌Організатор конференції - Комунальний заклад "Одеський педагогічний фаховий коледж"

🖍Мета конференції: наукове обґрунтування традиційних та інноваційних підходів розвитку сучасної освіти в Україні, об'єднання зусиль учених та практиків різних регіонів України щодо осмислення досвіду, викликів, ідей і рішень з проблеми підготовки та професійного розвитку педагогів в умовах впровадження освітньої реформи, навчання в умовах воєнного стану тощо.

🖍Напрями роботи конференції

1. Проблеми сучасної освіти та шляхи їх вирішення. Освіта під час війни

2. Формування змістового наповнення сучасної освіти для підготовки в умовах НУШ.

3. Формування професійної компeтeнтності майбутніх вчитeлів початкової школи в умовах закладу фахової пeрeдвищої освіти на етапі реформування освітньої галузі»

4. Інклюзивна освіта: досвід і перспективи.

5. Дистанційна освіта в Україні.

6. Удосконалення професійної підготовки вихователів ДНЗ і вчителів початкової школи.

7. Методичне забезпечення навчального процесу.

8. Впровадження сучасних педагогічних технологій в освітній процес.

9. Формування професійних умінь і навичок у процесі навчально-виробничої практики.

10. Шляхи реалізації виховних завдань формування особистості.

11. Організаційні і педагогічні умови розвитку пізнавального і творчого потенціалу особистості.




СПІВПРАЦЯ  З ФОНДОМ "LEGO Foundation"

В Олександрійському педагогічному фаховому коледжі імені В.О.Сухомлинського успішно триває співпраця з  фондом "LEGO Foundation". Викладачі: Кузьменко С.О., Калашнік К.О. взяли учать у Всеукраїнському тренінгу для викладачів з ЗВО.

Активно впроваджується курс "Навчання через гру" на спеціальності 012 Дошкільна освіта (210 група) та курс "Діяльнісний підхід у початковій школі" спеціальності 013 Початкова освіта (41, 42 групи).



    

 В ході вивчення курсу"Діяльнісний підхід у початковій школі" студенти  досліджують ефективні практики та дієві інструменти діяльнісного підходу, вчаться реалізовувати діяльнісний підхід в освітньому процесі початкової школи.


























 Реалії сьогодення у перспективі підготовки 
майбутнього покоління освітян

05.12.2022 р. згідно пропозицій  календаря знамених дат в Україні на 2023 рік, викладачами циклової комісії психолого-педагогічних дисциплін Оленою Тарасенко, Марією Нікітіною, викладачем циклової комісії мовних дисциплін Юлією Кісєєвою на засадах атестації, було проведено відкриту бінарну виховну годину "Ой хто, хто Миколая любить!" Мета заходу - сприяти формуванню полікультурних компетенцій в межах опанування української та німецької мов, формуванню загальних та спеціальних компетенцій майбутніїх професіоналів педагогічної справи на підгрунті принципу студентоцентризму.

Під час проведення заходу окреслено історію виникнення свята, представлені листи дітей і студентів державною та німецькою мовами, проведено гру  німецькою мовою з присутніми здобувачами освіти "Моя мрія - мир в Україні", проведено тренінг "Намисто калини" у представлені віршів студентів українською та німецькими мовами. Мажорний тон заходу досягнутий музичними хвилинками у виконанні Марії Нікітіної, Олени Тарасенко, Руслана Волкова)
Запрошені гості та здобувачі освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта, 20, 210 груп, спеціальності 013 Початкова освіта 21, 211 груп по завершенню заходу, подякували організаторам та учасникам за інформаційний підхід та піднесений настрів.




ВИМОГИ РИНКУ ПРАЦІ

  ПРО ВРАХУВАННЯ ПРОПОЗИЦІЙ РОБОТОДАВЦІВ У ХОДІ ВИКЛАДАННЯ ОСВІТНІХ КОМПОНЕНТІВ (ВІДПОВІДНІСТЬ ВИМОГ РИНКУ ПРАЦІ, ІННОВАЦІЇ У НАВЧАННІ, ВРАХ...