ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА ЯК ФУНДАМЕНТАЛЬНА СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ
Спеціальність: 012 Дошкільна освіта
Практична підготовка майбутніх педагогів є важливим етапом їхньої професійної освіти, оскільки дозволяє студентам застосувати теоретичні знання на практиці, набути досвід роботи з учнями в школі, з дітьми в закладах дошкільної освіти та підготуватися до реальної педагогічної діяльності. Особливо в умовах сучасних викликів, таких як дистанційне навчання, війна чи зміни в освітній системі, практична підготовка відіграє ключову роль у формуванні компетентного педагога. Основні компоненти педагогічної практичної підготовки:
Педагогічна практика:
- Навчальна практика включає поступове занурення студентів у освітній процес: від спостереження за уроками, заняттями до самостійного проведення навчальних занять під керівництвом досвідчених викладачів.
- Виробнича практика надає студентам можливість набути досвіду організації освітнього процесу в реальних умовах школи або закладу дошкільної освіти, розвиваючи ключові компетентності: планування уроків та занять, оцінювання знань учнів та дітей, адаптація методик під різні вікові категорії, а також педагогічна практика де студенти виступають в ролі асистентів вчителя, вихователя що дозволяє їм отримати досвід індивідуальної роботи з дітьми та опанувати навички групового менеджменту.
12 вересня 2024 року студенти 30 та 110 груп спеціальності 012 «Дошкільна освіта» разом з керівниками практики Вадимом Ткаченком та Тетяною Борищук здійснили екскурсію до ЗДО (ясла-садок) № 8 в рамках педагогічної практики "Введення в спеціальність". Під час візиту студенти ознайомились з внутрішньою організацією садочка, включаючи кімнати для занять та сну, спортивну залу, кабінет методиста, медичний пункт та актову залу. Окрім цього, вони мали змогу поспілкуватися з методистом закладу.
Керівник практики Вадим Ткаченко |
Формування професійних компетентностей:
Важливою складовою підготовки майбутніх педагогів є розвиток методичної компетентності, яка включає здатність планувати та проводити заняття з використанням сучасних методик, інтерактивних технологій та різноманітних освітніх інструментів.
ЗДО (ясла-садок) № 8 м.Олександрії, Кіровоградської області, педагогічна практика "Спостереження та пробна практика" здобувачі освіти 210 групи (ІІ підгрупа). Керівник практики Олена Бикова |
Комунікативна компетентність охоплює здатність ефективно взаємодіяти з учнями, дітьми, колегами, батьками та громадськістю, що особливо важливо в контексті сучасного інклюзивного середовища.
Інформаційно-комунікаційна компетентність: орієнтація на використання цифрових інструментів у навчанні, таких як інтерактивні дошки, онлайн-платформи для дистанційного навчання, програмне забезпечення для освітнього процесу.
ЗДО № 39 м. Олександрії, Кіровоградської області, педагогічна практика "Спостереження та пробна практика", здобувачі освіти 210 групи (ІІІ підгрупа). Керівник практики Яніна Васильчак |
Інтеграція сучасних технологій:
ЗДО № 39 м. Олександрії, Кіровоградської області, педагогічна практика "Спостереження та пробна практика" Керівник практики Марія Нікітіна |
Інклюзивна педагогіка:
Підготовка майбутніх педагогів орієнтована на розвиток компетентностей у сфері інклюзивної освіти, що забезпечує здатність працювати з дітьми з особливими освітніми потребами. Важливими аспектами є навчання студентів адаптації навчальних матеріалів і методів до різних категорій дітей.
Педагогічна практика "Спостереження та пробна практика", здобувачі освіти 40 групи (2підгрупа), ЗДО (ясла-садок) № 8 м.Олександрії Кіровоградської області. Керівник практики Анастасія Слободніченко |
Рефлексія та самооцінка. Під час проходження практики студенти мають можливість здійснювати рефлексивний аналіз власної діяльності, що дозволяє оцінити свої сильні та слабкі сторони і вдосконалювати свої педагогічні вміння. Важливим є формування навичок самоконтролю та самооцінки, що сприяє безперервному професійному зростанню педагога.
Менторська підтримка та наставництво: У процесі проходження практики студентам надається менторська підтримка з боку досвідчених керівників, які допомагають інтегруватися в професійну діяльність, надають зворотній зв’язок та допомагають вирішувати складні педагогічні ситуації.
Реалізовані елементи практичної підготовки майбутніх професіоналів педагогічної діяльності, допомагають майбутнім педагогам не тільки освоїти професійні навички, але й стати готовими до викликів сучасної освітньої системи, адаптуючись до швидкозмінюваного середовища та технологічних інновацій.
Немає коментарів:
Дописати коментар