СЕНСОРНІ ІГРИ ТА ЇХ ВПЛИВ У РОЗВИТКУ ДІТЕЙ РІЗНОГО ВІКУ

 


  22 травня 2025 року в Олександрійському педагогічному фаховому коледжі ім.В.О.Сухомлинського практичним психологом, викладачем комісії психолого-педагогічних дисциплін та окремих методик Яніною Васильчак було проведено відкрите підсумкове засідання Студентсько ДослідногоТовариства з психології «Планета психологія», яке зібрало активних студентів спеціальності 012 Дошкільна освіта, 013 Початкова освіта. Темою обговорення став надзвичайно актуальний напрям — «Сенсорні ігри та їх вплив на дітей різного віку».

У сучасному світі стрімкий розвиток цифрових технологій часто знижує фізичну активність дітей і обмежує їхню взаємодію з навколишнім середовищем. У зв’язку з цим сенсорні ігри — як спосіб пізнання світу через дотик, зір, слух, нюх та смак — набувають особливої актуальності. Вони сприяють повноцінному розвитку дитини, зміцненню її зв’язків між півкулями мозку, покращенню уваги, пам’яті, мовлення та соціальних навичок.

Метою роботи було з’ясувати, як сенсорні ігри впливають на психоемоційний, когнітивний та моторний розвиток дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.

Протягом року студентки-учасниці дослідили: Які сенсорні ігри найефективніші для малюків, старших дошкільнят і молодших школярів. Як сенсорні ігри сприяють розвитку та успішності дітей молодшого шкільного віку. Як такі ігри стимулюють когнітивний, емоційний і моторний розвиток. Роль сенсорної інтеграції у формуванні базових навичок та подоланні труднощів у навчанні. Корекційно-розвивальні методи роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Дослідження проводилося під час переддипломної практики у закладах дошкільної освіти та початковій школі. Узагальнення та результати дослідження проводились у коледжі. Було охоплено три вікові групи:

Діти 2–4 років (ранній вік);

Діти 5–6 років (дошкільний вік);

Діти 7–9 років (молодший шкільний вік).

Здійснювалося спостереження за дітьми під час сенсорних ігор (гри з піском, водою, кінетичними матеріалами, текстурованими об’єктами, ароматичними фарбами тощо), а також опитування вихователів, вчителів і батьків щодо змін у поведінці, увазі та загальному розвитку дітей.

Результати студентських досліджень було представлено у вигляді презентацій та розробленого наочного, практичного, сенсорного матеріалу для дітей. Були запропоновані приклади з практики та інноваційні підходи до створення сенсорного простору вдома і в закладах освіти. Особливу зацікавленість викликали інтерактивні демонстрації ігор та обговорення кейсів з реального досвіду роботи з дітьми. Запропоновані рекомендації для працівників освіти та батьків щодо покращення сенсорного та всебічного розвитку дітей.

На СДТ було цікаво та захопливо, всі учасники активно змогли спробувати сенсорні завдання особисто і поділитися своїми враженнями, переживаннями та новим досвідом.

Сенсорні ігри є ефективним засобом розвитку дітей різного віку. Їх регулярне використання сприяє: покращенню психоемоційного стану; розвитку моторики; активізації пізнавальної діяльності; формуванню мовленнєвих та соціальних навичок.

Захід ще раз довів, що поєднання науки, ініціативності студентства та міждисциплінарного підходу — це ключ до якісної освіти й розвитку майбутніх фахівців

                    















Немає коментарів:

Дописати коментар

ДАЙДЖЕСТ ПРОФІЛЮ ЦИКЛОВОЇ КОМІСІЇ

  МЕТОДИЧНЕ ПОРТФОЛІО ЦИКЛОВОЇ КОМІСІЇ ВИКЛАДАЧІВ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН ТА МЕТОДИК НАВЧАННЯ 2024-2025 н.р. https://drive.google...