Реалізувати складне завдання, можливо на засадах принципу комплексності в освітньому
процесі коледжу, над яким працюють викладачі циклової комісії психолого-педагогічних
дисциплін та методик навчання зокрема базуючи свою діяльність згідно
нормативної бази.
та інші діючі акти, які оприлюднені на сайті коледжу, дотримання
комплексу яких формує цілісного педагога системи
освіти, здатного:
1.
Відповідати
вимогам ринку праці та інноваційній освіті.
2.
Демонструвати
індивідуальні здібності, знання, уміння та навички в системі педагогічної
діяльності.
3.
Реалізовувати
освітні завдання на високому професійному рівні.
4.
Адаптуватися
до сучасних викликів системи освіти.
І етап ВІДПОВІДНІСТЬ ВИМОГАМ РИНКУ ПРАЦІ ТА ІННОВАЦІЙ В ОСВІТІ.
Вимоги ринку праці проаналізовано викладачами комісії в
моніторинзі та діагностиці у співпраці з Ткаченко В.А., Биковою О.О. та
висвітлені у результатах які оприлюднені на сайті коледжу і блозі комісії. (діаграми
на слайді)
Ринок праці в сфері освітніх послуг в Україні наголошує,
що станом на грудень 2024 року для освітнього процесу у системі загальної середньої освіти
України у містах та селах бракує близько 4.5 тис. педагогів, з них: в містах складає -31%, у селах – близько 25% ;
з огляду географії найбільший попит на педагогічні кадри у Дніпропетровській,
Харківській, Запорізькій, Одеській, Кіровоградській та Миколаївській областях
України.
Запити суспільства наголошують на потребі у висококваліфіковантх
фахівцях системи освіти України.
Одним із пріоритетних напрямів діяльності викладачів
циклової комісії є інтеграція запитів роботодавців, студентської спільноти до
процесу сучасного викладання освітніх компонентів. Циклова комісія, на засадах програми та механізмів
співробітництва, які оприлюднені на блозі комісії, протягом навчального року співпрацює
як на систематичній так і оперативній основі з представниками педагогічних
колективів закладів загальної середньої освіти та закладами дошкільної освіти
м. Олександрії, зокрема:
- Тетяною Левченко, завуч з навчально-виховної роботи
ліцею № 10 м. Олександрії (січень 2025) тренінгове заняття;
- Оленою Буц, директор ЗДО № 16 (зустріч зі студентською
спільнотою листопад 2024), які здійснюються систематично;
- Валентиною Фурса, методист ЗДО № 8 Оленою Зеленою,
методист ЗДО № 16 ( люитй 2025) обговорення доповнень, поточного корегування,
пропозицій до освітньо-професійних програм,
Дієва співпраця передбачає різні форми роботи: семінари,
вебінари, колоквіуми, тренінги, пракличні заняття, педагогічні паті, круглі
столи з обговоренням нагальних освітніх питань, пропозицій, рекомендацій.
(наприклад: круглий стіл з представниками педагогічного колективу Богданівського
закладу загальної сердньої освіти, ЗЗСО м. Олександрії (вересень 2024)
Проблеми комунікацій з роботодавцями, які спрямовані на здобувача
освіти:
- демонстрація навичок критичного
мислення та гнучкого творчого підходу;
- вміння працювати в команді та ефективне
застосовування методів комунікації з субєктами освітнього процесу (швидкий
перехід від функцій студента до функцій вчителя);
- готовність до педагогічної
діяльності в умовах стресу.
- готовність до
реалізації завдань інклюзивної освіти
Що сприяє задоволенню потреб ринку праці і виступає
пропедефтикою освітніх втрат в процесі становлення фахівця.
ІІ етап ДЕМОНСТРАЦІЯ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ, ЗНАННЬ,
УМІННЬ ТА НАВИЧОК В СИСТЕМІ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧЕМ ОСВІТИ
Дидактична методологія освітніх компонентів, освітньо-професійних
програм, спрямовує на формування
загальних та спеціальних компетентностей:
- введенно сучасні освітніх компоненти\спецкурси «Вступ
до спеціальності з основами академічної доброчесності», «Спецкурс\Імідж сучасного
вчителя та основи ефективного лідерства» (Слободніченко А.І., Нікіттіна М.М. ) з
використанням цифрових освітніх платформ,;
- впровадженно техніки становлення основ критичного мислення педагога «Педагогіка з
основами корекційної педагогіки (Дефектології)» (Максімова Л.Є.);
- Інтегровано методики формування креативності та
проєктної діяльності «Педагогічні технології Нової української школи та
методика виховної роботи»;
- Удосконалено практиктичні підходи «Методики роботи
асистента вчителя» (Нікітіна М.М.) .
Освітні компоненти які визначенні освітньо
професійними програмами підготовки передбачають інтеграцію традиційного та
інноваційного навчання, забезпечені відповідними
друкованими джерелами, створено навчально-методичниі комплекси, які опирлюднені
до сховища. Проблема – фахові підручники, При
підтримці директора коледжу Анаталія Литвина, продовжується робота у формі пошуку,
а також залучено завідуючу бібліотекою – Шевченко Н.В.
- Використання інтерактивних технологій навчання (лепбуки, проєкти,
квести, ігри-симуляції, технологія помилок) (Тарасенко О.В.) ;
- Упровадження змішаного навчання (поєднання традиційних
і цифрових форматів Google classroom Google meet)) (викладачі комісії.);
що забезпечує:
- Доступність до матеріалів у будь-який час і з будь-якого
пристрою.
- Підвищує
мотивацію через інтерактивність..
- Дозволяє
здійснити моніторинг успішності.
- Підтримку
інклюзивної освіти та індивідуальних траєкторій навчання.
- Спільна
робота студентів та викладача у реальному часі.
- Ігрові
елементи технології (Бикова О.О., Слободніченко А.І..) – створено папки ігрових
технологій у кількоті 15 екземплярів
Переваги:
·
Підвищує
мотивацію та зацікавленість студентів.
·
Сприяє
розвитку критичного мислення та креативності.
·
Стимулює
самостійне навчання та активну участь.
- технології блокового навчання ( з урахуванням кліпового
мислення здобувачів освіти) таблиці, діаграми, схеми (Максімова Л.Є., Тарасенко
О.В., Бикова О.О.)
В 320 ауд. Представлений алгоритм в схемах «Технологія становлення
особистісно-орієнтовааного педагога» вмотивованого, автономного, активного,
відповідального, творчого. (Бикова О.О.)
Для впровадження елементів педагогічних технологій
викладачі циклової комісії співробітничають з іншими цикловими комісіями коледжу
з метою обміном педагогічного досвіду, зокрема з комісія соціально-економічних
дисциплін, комісією фізико-математичних дисциплін, наприклад під час моніторингу матеріально-технічного
забезпечення комісії психолого-педагогічних дисциплін були представленні для
огляду навчальні аудиторії: конференц зал, лабораторія сучасних технологій,
практична лабораторія «Казка», кабінет образотворчого мистецтва, кабінет
психології. Всі присутні були ознайомленні з розміщеними матеріалами.
Проблема над якою продовжуємо працювати, це 319 аудиторія
«Технологій Нової української школи» і 316 аудиторія педагогічних методик, які
потребують подальшого доопрацювання та удосконалення.
ІІІ етап РЕАЛІЗАЦІЯ ОСВІТНІХ ЗАВДАННЬ ЗДОБУВАЧАМИ ОСВІТИ НА
ВИСОКОМУ ПРОФЕСІЙНОМУ РІВНІ.
Обумовлена змістом освітніх компонентів. що передбачає
ряд вимог до навчально-методичних комплексів з урахуванням специфіки навчальної
дисципліни, рівня підготовки, вмотивованості та індивідуальних особливостей
студентів,
Ефективна реалізація змісту заняття в коледжі передбачає комбінацію
підходів – компетентнісного, особистісно-орієнтованого, діяльнісного
та інноваційного. Саме це дозволяє:
формувати необхідні професійні компетентності,
забезпечувати мотивацію студентів,
готувати їх до вимог сучасної освіти та ринку праці.
Основним напрямом при реалізації змісту освітніх
компонентів виступаєВзаємозв’язок функцій та прогнозованих результатів навчання (Додаток 1)
Слід відмітити що саме розвивальна функція забезпечує
модифікації освітнііх положень, на засадах дидактично-виховних сфорнованих постулатів
загального рівня Культури.
Реалізація функцій навчання зосереджена на етапах алгоритму
пізнавальної діяльності через інтеграцію традиціного та інноваційного підходу у
змісті, що є систематичним оновленням навчально-методичних комплексів освітніх
компонентів освітньо-професійних програм.
Проблемою для здобувачів освіти виступає формування основ
різних форм і видів контролю, на засадах гностичних вмінь, як результату критичного
мислення.
Для ефективного формування основ критичного мислення розроблені
загальні критерії оцінювання з дисциплін психолого-педагогічного циклу
(Максімова Л.Є. вересень 2024 р.) на основі яких викладачами комісії розроблені
критерії оцінювання освітньої діяльності згідно специфіки освітнього
компонента.
Систематичне удосконалення навчально-методичних комплексів занять — це постійний процес, спрямований на підвищення
практичної значущості, інноваційності,
відповідності та адаптивності сучасним
викликам освіти, при сформованості ментального здоров'я (Васильчак Я.В.) і потребам ринку праці
здобувачів освіти, що
сприяє
АДАПТАЦІЯ ВИПУСКНИКІВ ДО СУЧАСНИХ ВИКЛИКІВ СИСТЕМИ ОСВІТИ
Кваліфікаційні іспити демонструють і підсумовують, що студенти
під час педагогічної практики, зокрема підготовка до практики «Спостереження та
пробна практика» (Слободніченко А.І., Бикова О.О., Борищук Т.В.)
- компетентність знаннь, уміннь, навичок
- організованість
- відповідальність
- креативність
- творчість
І саме головне відданість професії.
Компоненти комплексності дозволяють випускникам коледжу бути конкурентоспроможними, готовими до
професійних викликів та сприяти розвитку освіти і суспільства в цілому.
Відгук про навчання в
педагогічному коледжі
Я, Бойко Яніна Вадимівна, випускниниця 2017 р.н.
Олександрійського педагогічного фахового
коледжу імені В.О. Сухомлинського, працюю
на посаді вчителя інформатики в гімназії імені Т.Шевченка м. Олександрії.
Навчання в коледжі стало для мене важливим етапом
професійного та особистісного зростання. Протягом навчання я отримала ґрунтовні
знання з педагогічних, психолого-педагогічних та методичних дисциплін, які
допомогли сформувати фахові компетентності майбутнього вчителя.
Слід відмітити, що особливу увагу викладачі коледжу
приділяють практичній підготовці студентів: проведенню педагогічних практик у
школах, підготовці до роботи з дітьми різного віку, використанню сучасних
технологій навчання. Великим плюсом є застосування інноваційних методів під час
проведення теоретичних занять в коледжі — інтерактивних занять, роботи з
цифровими платформами, групових проєктів.
Тепла, позитивна атмосфера в коледжі сприяє становленню
майбутнього вчителя, через навчання та індивідуальний розвиток студента.
Викладачі завжди готові підтримати, надати консультацію, допомогти у вирішенні
навчальних і особистих питань. Також є багато можливостей для творчого та
особистісного самовираження: написання статей, студентське самоврядування,
участь у конференціях, конкурсах.
Здобуті знання та досвід
дозволяють мені відчувати впевненість у власному професійному майбутньому. Я глибоко
впевнена і переконана, що педагогічний коледж забезпечує високий рівень
підготовки сучасних фахівців у сфері освіти.
Дата: 20.08.2025
Яна БОЙКО
На серпневій конференції МОН України в дослідженнях «
Індекс майбутнього», щодо професійних очікувань на розвиток підлітків в
Україні, Олена Зеленська зазначила: «Що
82% опитаних респондентів підлітків України, підтверджують обнадійливе бачення
свого майбутнього в Україні», що окреслює поле педагогічної діяльності освітян
України, де колектив Олександрійського педагогічного фахового коледжу імені
В.О.Сухомлинського відіграє суттєву роль.
Немає коментарів:
Дописати коментар