В Олександрійському педагогічному фаховому коледжі імені В.О. Сухомлинського з 28.11.2024 р. по 10.12.2024 р., на засадах принципу студентоцентризму, у напрямі реалізації завдань освітньо-професійної програми «Дошкільна освіта» в лінії практичної підготовки здобувачів освіти, реалізовані завдання у підготовці до переддипломної практики, яка є важливим етапом у професійній підготовці майбутніх педагогів . Вона дозволяє здобувачам освіти коледжу вдосконалити компетентністний підхід, через визначення та застосування набутих теоретичних знань на практиці, вдосконалення педагогічних вмінь та навичок, а також усвідомити специфіку роботи в закладах дошкільної освіти (ЗДО).
Основна мета практики – якісна фахова підготовка
студентів до організації та проведення освітнього процесу з дітьми раннього й передшкільного
віку, особами з особливими освітніми
потребами в закладах дошкільної освіти різних
типів, створення безпечного й ефективного освітнього середовища, професійних
компетентностей випускників, індивідуального
стилю в педагогічній діяльності вихователя.
За прогнозованими результатами здобувачі освіти повинні
продемонструвати:
- психологічні особливості до проведення освітньо-виховної роботи в закладах
дошкільної освіти;
- систему планування роботи групи на визначений термін, особливості щоденного планування;
- сучасні інноваційні підходи до організації і проведення освітньо-виховної
роботи з дітьми, дітьми, що мають особливі освітні потреби.
- самостійно та творчо планувати і проводити роботу вихователя з дітьми,
впроваджуючи різні види діяльності, форми та методи взаємодії;
- забезпечувати посібниками, іграшками та іншими засобами, що сприяють досягненню якості педагогічного процесу;
- створювати ефективне середовище для повноцінного розвитку дошкільника.
Для ефективної
реалізації завдань навчальної практики
«Підготовка до переддипломної практик» керівниками Слободніченко А.І., Биковою
О.О. було розроблено графік реалізації програми педагогічної
практики, зокрема через визначені аспекти:
- опанування
теоретичного матеріалу освітніх компонентів: вивчення нормативно-правових
документів, які регулюють діяльність закладів дошкільної освіти (ЗДО), таких як
Закон України "Про дошкільну освіту", Базовий компонент дошкільної
освіти, Концепцією Нової української школи, етичним кодексом педагога тощо; аналіз
освітніх програм, методик навчання та виховання, орієнтованих на
компетентнісний підхід; ознайомлення з основними принципами та особливостями
організації освітнього процесу в ЗДО.
- Визначення особистої програми практики: завдання та цілі, що відповідають вимогам навчального закладу та ЗДО, підготовку конспектів занять і заходів життєдіяльності, враховуючи індивідуальні особливості дітей, підготовка та використання технік, технологій, стратегій, форм та методів роботи, які будуть застосовуватися (інтерактивні, ігрові, проєктні, тощо).
- Формування емоційного інтелекту у напрямі психологічної підготовки: розвиток стресостійкості, адже взаємодія з дітьми вимагає терпіння та врівноваженості, вчитися ефективній комунікації з дітьми, колегами та батьками, практикувати техніки самоаналізу та рефлексії.
- Практичне вдосконалення: підготовка необхідних матеріалів для занять (дидактичні посібники, наочність, ігрові набори тощо), облік записів та спостережень за дітьми, створення портфоліо з напрацьованими матеріалами та методичними розробками.
Рекомендації:
- продовжувати
впровадження компетентнісного підходу у навчальних програмах для здобувачів
освіти на засадах освітньо-професійної програми «Дошкільна освіта»:
- посилити увагу до питань взаємодії з батьками та роботи з документацією;
- організовувати обмін досвідом між суб’єктами освітнього процесу;
- систематично
впроваджувати методичну підтримку та консультативну допомогу здобувачам освіти.